Oproti publikaci FAZZ (1986) se změnil pravopis slova “GUAYANA” na novější “GUYANA”. Pro venezuelskou provincii zůstal název zachován.
Vysvětlivky k tabulce najdete ZDE. Atlas albových listů Ludvíka Mondscheina pro známkové země v AMERICE najdeteZDE.
Další informace a ukázky:
4-019 BRAZÍLIE
Druhá země na světě, která vydala známky platné na celém svém území (tj. když nepočítáme lokální a kantonální vydání) byla Brazílie. Stalo se tak dne 1. srpna 1843. Vyšly celkem tři známky s nominály 30, 60 a 90 reis. Tarify byly stanoveny takto: 30r – místní doručení, 60r – doručení v rámci Brazílie, 90r – mezinárodní doručení.
Brazílie Mi# 1 – 3. Kat. cena 2.800 Eur. Aukce Burda 11/2021, Lot 405. Prodáno za 23.000,- Kč bez aukční přirážky..
Jsou to tedy první celostátní známky v Americe. K těmto známkám se také váže patrně nejdražší celistvost z Brazílie – unikát obsahující všechny tři známky.
Unikátní obálka se všemi známkami odeslaná 23.8.1843. Prodáno na aukci David Feldman v říjnu 2007 za 824 000 Eur
Další vzácné položky s prvními známkami Brazílie najdete v archívu aukce Siegel z roku 2008. Známky pro svůj typický vzhled získaly přezdívku “volské oči”, portugalsky “Olhos de Boi“. Celkem bylo vytištěno zhruba 3.000.000 exemplářů. Tyto tři hodnoty byly vytištěny společně v pásech po 6 známkách. Jedna deska obsahovala 18 známek každé hodnoty. I při tak velkém nákladu se staly vzácnými. První známky byly hned v následujícím roce nahrazeny novým vydáním sedmi různých hodnot a nespotřebované známky z první emise byly 30. března 1846 na nádvoří brazilské mincovny spáleny. Celkem se jednalo o nepoužitých 466.000 známek. Mnoho známek bylo také zničeno příjemci, protože známky byly používány k přelepení chlopní obálek a při otevírání dopisu byly rozpůleny.
Je známo mnoho druhů padělků (Spiro, Zechmeyer, Mercier, Sperati, aj.). Další detaily najdete na stránkách sdružení First Issues Collectors Club. Zde také najdeme informaci, že první lokální známky v Americe vyšly už v roce 1842 a byly vydány pro městskou poštu v New Yorku.
Původní krátký článek o poště na Galapágách se postupně rozšiřoval až na rozsah regulérního příspěvku a proto byl v prosinci 2021 publikován na hlavní straně – pod názvem Galapágy.
EKVÁDOR – FIRESTAMPS
Ukázky přetisků pro Azuay, Bolivar, Carchi, Chimborazzo, Esmeraldas, Guayas, Leon, Loja Franca, Quito-Guayaquil (žel.), Rios, Tunguragua
Ve dnech 16. a 17. července 1902 se přes Guayaquil v Ekvádoru přehnal rozsáhlý požár.Po požáru bylo zjištěno, že bylo ukradeno velké množství nepoužitých poštovních i kolkových známek.Aby se zabránilo použití těchto odcizených známek, vláda nařídila provinčním úřadům, aby ručně orazítkovaly všechny jejich zbývající známky kontrolními razítky. Blíže viz články From the Fire of 1902 Came the Ecuador Fire Control Marks na webu philatelicdatabase.com. nebo Ekvádor – ochranné pretlače provincií 1902 na webu valdpete.blogspot.com.
…
STRÁNKY A PŘÍSPĚVKY :**************************************************************************************************************
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.